Regulamin sklepu online
§ 1 Definicje
- Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
- Dostawca - oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów: firmę kurierską DPD.
- Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
- Konsument - oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.
- Sprzedawca - oznacza Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "ROW-BEST II" Bernadeta Ostrowska, Adam Ostrowski, Piotr Szczygielski z siedzibą w Chorzowie (41-503), ul. Głowna 105.
- Dane kontaktowe:
- Adres pocztowy: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "ROW-BEST II" Bernadeta Ostrowska, Adam Ostrowski, Piotr Szczygielski ul. Głowna 105 (41-503 Chorzów);
- Adres poczty elektronicznej: sklep@rowbest.pl;
- Numer telefonu do Biura Obsługi Klienta podany jest w zakładce u dołu strony internetowej https://rowbest.pl (opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym operatora, z którego usług korzystasz).
- Strona Internetowa Sklepu - oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie https://rowbest.pl.
- Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.
- Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
- Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
§ 2 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, prowadzonego przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://rowbest.pl, w tym zasady dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym, a także prawa i obowiązki Klientów i Sprzedawcy.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów, oznacza akceptację niniejszego Regulaminu w całości.
- Regulamin jest dostępny w formie elektronicznej na Stronie Internetowej Sklepu, w sposób umożliwiający jego pobranie, odczytanie i utrwalenie jego treści w formie elektronicznej.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
§ 3 Warunki techniczne korzystania ze Sklepu Internetowego
- Aby korzystać ze Sklepu Internetowego, Klient powinien posiadać:
- urządzenie z dostępem do Internetu;
- przeglądarkę internetową w wersji nie niższej niż: Chrome 120, Firefox 120, Opera 120, Safari 17 lub nowszej;
- włączoną obsługę JavaScript i plików cookie;
- minimalne łącze internetowe o prędkości 256 kbit/s.
- Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników Internetu, którzy spełniają powyższe warunki techniczne.
§ 4 Warunki zawierania Umów sprzedaży
- Zawarcie Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym w sposób określony w Regulaminie.
- Zamówienie składa się w następujący sposób:
- Klient wybiera Towar ze Sklepu Internetowego, klikając przycisk "Dodaj do koszyka";
- Klient przechodzi do "Koszyka", gdzie ma możliwość sprawdzenia wybranych Towarów;
- Klient wybiera formę dostawy i formę płatności;
- Klient wypełnia formularz zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji Zamówienia;
- Klient składa Zamówienie, klikając przycisk "Zamawiam i płacę" lub "Zamawiam" - w zależności od wybranej formy płatności.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcia do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi odpowiedniej wiadomości e-mail na podany w procesie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, zawierającej co najmniej oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu Zamówienia do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail, zostaje zawarta Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności elektronicznej lub płatności kartą płatniczą, informacja o wymagalności płatności zostanie zamieszczona w treści wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 3 powyżej.
§ 5 Dostęp do usług drogą elektroniczną
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu.
- W trakcie procesu zamawiania Klient zobowiązany jest do podania następujących danych:
- Imię i nazwisko / Nazwa firmy;
- Adres (ulica, numer domu / lokalu, kod pocztowy, miejscowość);
- Adres e-mail;
- Numer telefonu kontaktowego;
- Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych danych.
- Klient ma możliwość, w każdym czasie, bez podania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek opłat z tym związanych, żądania usunięcia jego Konta Klienta w Sklepie Internetowym, poprzez wysłanie stosownego życzenia na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy lub poprzez usunięcie danych Klienta w panelu Klienta.
- W przypadku usunięcia danych Klienta, dane osobowe Klienta zostaną usunięte, chyba że Klient wyraził zgodę na ich przetwarzanie w celach marketingowych.
§ 6 Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów są podane w złotych polskich i zawierają podatki.
- Klient ma możliwość dokonania płatności za Towar w następujący sposób:
- Płatnością elektroniczną przez system płatności PayU;
- Płatnością kartą płatniczą przez system płatności PayU.
- W przypadku wyboru płatności elektronicznej lub płatności kartą płatniczą, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży. W przeciwnym razie Sprzedawca może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym.
§ 7 Koszt, czas i miejsce dostawy oraz odbioru Towaru
- Koszt dostawy Towaru jest podany Klientowi na stronie podsumowania Zamówienia, przed jego złożeniem.
- Dostawa Towaru następuje wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa Towaru następuje w terminie do 7 Dni roboczych, chyba że w opisie danego Towaru lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin dostawy. W przypadku wybranych Towarów dostępnych na zamówienie termin dostawy może wynosić do 30 Dni roboczych.
- Dostawa następuje do Klienta. W przypadku braku możliwości odbioru Towaru w podanym terminie, Dostawca podejmie próbę dostarczenia Towaru jeszcze dwa razy.
- W przypadku braku możliwości odebrania Towaru w podanym terminie, Sprzedawca może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym.
§ 8 Reklamacja
- Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia Klientowi Towaru bez wad.
- Sprzedawca odpowiada przed Klientem, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną.
- Klient może złożyć reklamację w związku z wadą Towaru w ciągu dwóch lat od jego wydania.
- W przypadku wady Towaru Klient może:
- zwrócić się do Sprzedawcy o wymianę Towaru na wolny od wad lub naprawę Towaru,
- zwrócić się do Sprzedawcy o obniżenie ceny lub odstąpić od umowy, chyba że wada jest nieistotna.
- Reklamacja może zostać złożona:
- pisemnie na adres: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "ROW-BEST II" Bernadeta Ostrowska, Adam Ostrowski, Piotr Szczygielski ul. Głowna 105 (41-503 Chorzów);
- elektronicznie na adres e-mail: sklep@rowbest.pl;
- W reklamacji Klient powinien podać:
- imię i nazwisko;
- adres;
- numer telefonu kontaktowego;
- opis wady;
- życzenie w zakresie sposobu rękojmi.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku reklamacji Towaru, Sprzedawca może żądać dostarczenia przez Klienta reklamowanego Towaru na adres Sprzedawcy, chyba że dostarczenie Towaru wiąże się z nadmiernymi trudnościami dla Klienta.
§ 9 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa w ust. 2, 3 i 4 pkt 1 lit. c) oraz w ust. 5.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowa jest uważana za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta, do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść te koszty.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość przez Konsumenta, który wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy standardowy sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych dodatkowych kosztów.
- W przypadku umów o świadczenie usług, w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, gdy usługa została spełniona za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument traci prawo odstąpienia od umowy.
§ 10 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
- Niniejszy paragraf i jego postanowienia dotyczą wyłącznie Klientów i Sprzedawcy, którzy są przedsiębiorcami.
- W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży między przedsiębiorcami, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do:
- terminowego zapłacenia przez Klienta należności za sprzedany Towar w wysokości jego ceny wraz z podatkami i kosztami dostawy (jeśli występują), w terminie 7 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży;
- rozwiązania Umowy sprzedaży w trybie natychmiastowym w przypadku braku zapłaty przez Klienta należności za sprzedany Towar w terminie, o którym mowa w pkt 1 powyżej;
- dochodzenia od Klienta odsetek za zwłokę w wysokości 0,1% za każdy dzień zwłoki;
- dochodzenia od Klienta kosztów windykacji.
- W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży między przedsiębiorcami, Klient nie ma prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży.
- W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży między przedsiębiorcami, Umowa sprzedaży podlega prawu polskiemu. Wszelkie spory wynikające z Umowy sprzedaży będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
§ 11 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane przez Sklep Internetowy są zawierane w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych postanowieniami Regulaminu zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- W przypadku powstania sporu na gruncie Umowy sprzedaży, strony będą dążyć do jego polubownego rozwiązania. W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu, spór zostanie przekazany do rozstrzygnięcia przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
- W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą:
- Adresu poczty elektronicznej: sklep@rowbest.pl;
- Numeru telefonu podanego w zakładce u dołu strony internetowej https://rowbest.pl;
- Adresu pocztowego: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "ROW-BEST II" Bernadeta Ostrowska, Adam Ostrowski, Piotr Szczygielski ul. Głowna 105 (41-503 Chorzów).
- Wszelkie wypowiedzenia, oświadczenia i żądania dotyczące Umowy sprzedaży i postępowania reklamacyjnego powinny być składane na adresy podane w ust. 4 powyżej.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.04.2025 r.
§ 12 Informacje o cookies
- Sklep Internetowy wykorzystuje pliki (cookies) do przechowywania informacji o sesji użytkownika Sklepu Internetowego.
- Pliki (cookies) wykorzystywane przez Sklep Internetowy mogą być tymczasowe lub stałe. Tymczasowe pliki (cookies) są usuwane po zamknięciu przeglądarki, natomiast stałe pliki (cookies) są przechowywane przez czas określony w parametrach plików (cookies) lub do momentu ich usunięcia przez Klienta.
- Klient ma możliwość samodzielnego zarządzania "cookies" poprzez ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Możliwe jest między innymi:
- całkowite blokowanie lub usuwanie plików (cookies);
- automatyczne blokowanie plików (cookies) z określonych stron.
- Ograniczenie stosowania plików (cookies) może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Sklepu Internetowego.
- Pliki (cookies) zamieszczane w urządzeniu końcowym Klienta mogą być również wykorzystywane przez współpracujących ze Sprzedawcą partnerów.